Blog > Komentarze do wpisu
Hummer H1 snow version on mattracks
Założeniem było skonstruować dobrze poruszający się po śniegu samochód, dzięki gąsienicowym zamiennikom kół. Zamiar udało się zrealizować częściowo gdyż po śniegu i w ogóle pojazd jeździ lepiej na szerokich kołach niż na gąsienicach. Wybór padł kolejny raz na Hummera H1, jako według mnie auto najlepiej pasujące do gąsienicowych mattracków.

 

Założeniem było skonstruować dobrze poruszający się po śniegu samochód, dzięki gąsienicowym zamiennikom kół. Zamiar udało się zrealizować częściowo gdyż po śniegu i w ogóle pojazd jeździ lepiej na szerokich kołach niż na gąsienicach. Wybór padł kolejny raz na Hummera H1, jako według mnie auto najlepiej pasujące do gąsienicowych mattracków. Powstał największy z dotychczas budowanych modeli tego auta, kolor mam nadzieję do wybaczenia, toż to pojazd śnieżny.
Wymiary:
- długość 52s
- szerokość 22s
Waga:
2200g
Napęd:
Z jednego pf XL, przełożenie 5:1, w tym 5:3 za pomocą zębatek 20z i 12z, a następnie w zwrotnicach 3:1 z 24z na 8z, przełożenie i układ zębatek jest według mnie optymalny przy jeździe po śniegu dla pojazdu o tej masie. Nie zauważyłem, żeby cos przeskakiwało, najwyżej koła zatrzymują się w śniegu co skutkuje zatrzymaniem XLa.
Skręt:
Z jednego pf m przez przekładnię ślimakową na z 24, uważam jednak, opory generowane przez ślimak są zbyt duże i lepiej stosować zwykłe przekładnie, ewentualnie pf XL do skrętu przy powyższej przekładni.
Zawieszenie:
Przód i tył kolebka wsparta na amortyzatorach opierających się w budowie na dwóch pionowych wyginających się axlach w każdym moście, można regulować miekkość zawieszenia w tym przypadku regulując rozwartość owych axli i ich wygięcie.
Budowa trwała w sumie 4 dni. Jestem ogólnie zadowolony z modelu, zwłaszcza ze strony technicznej, mianowicie przełożenia napędu i działania zawieszenia. Dodatkowe funkcje to świecące światła i otwierana maska.

Powstał największy z dotychczas budowanych przeze mnie modeli tego auta, kolor mam nadzieję do wybaczenia, toż to pojazd śnieżny.

 


 

 

Wymiary:

- długość 52s

- szerokość 22s

- wysokość karoserii 13 warstw bricków

Waga:

2200g

 


Napęd:

Z jednego pf XL, przełożenie 5:1, w tym 5:3 za pomocą zębatek 20z i 12z, a następnie w zwrotnicach 3:1 z 24z na 8z, przełożenie i układ zębatek jest według mnie optymalny przy jeździe po śniegu dla pojazdu o tej masie. Nie zauważyłem, żeby cos przeskakiwało, najwyżej koła zatrzymują się w śniegu co skutkuje zatrzymaniem XLa.

 


Skręt:

Z jednego pf m przez przekładnię ślimakową na z 24, uważam jednak, opory generowane przez ślimak są zbyt duże i lepiej stosować zwykłe przekładnie, ewentualnie pf XL do skrętu przy powyższej przekładni.

 


Zawieszenie:

Przód i tył kolebka wsparta na amortyzatorach opierających się w budowie na dwóch pionowych wyginających się axlach w każdym moście, można regulować miekkość zawieszenia w tym przypadku regulując rozwartość owych axli i ich wygięcie.

 

Wersja kołowa na podwójnych kołach 24x43:



Budowa trwała w sumie 4 dni. Jestem ogólnie zadowolony z modelu, zwłaszcza ze strony technicznej, mianowicie przełożenia napędu w którym nei ma żadnych przeskoków i działania zawieszenia. Dodatkowe funkcje to świecące światła i otwierana maska.

 

Planuję jednak do mattracków wrócić wkrótce i skupić się na funkcjonalności tego typu napędu w konstrukcjach LEGO, w przypadku opisywanego tu modelu Hummera pozostaje on tylko prototypowym i alternatywnym układem jezdnym.

Więcej zdjęć na brickshelfie:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=46078

 

piątek, 04 lutego 2011, naturalbornuser

Polecane wpisy