Blog > Komentarze do wpisu
MAN truck
Moje wypociny z ostatniego miesiąca: Miałem niejedną koncepcję jak wykorzystac dużą ilość żółtych bricków 2x1, pojawiła się nawet jedna niedorzeczna trochę, żeby zbudować Tweety`ego ale wybór padł na wywrotkę :)



Zawsze chciałem zbudować dużą ciężarówkę, najlepiej czteroosiową i wreszcie urzeczywistnienie tych marzeń widać na dzisiejszych zdjęciach.

 

Trochę danych:

Wymiary:

Długość 56 studów
Szerokość 19
Wysokość 22

Napęd: PF XL z przełożeniem zwalniającym trzy razy
Skręcanie: PF medium z przełożeniem zwalniającym dziewięć razy przez sprzęgło
Podnoszenie paki: PF medium przez przekładnię zwalniającą trzy razy na dwa siłowniki.

Inne zdjęcia:

 




Dwie przednie osie na zawieszeniu kolebkowym poprzecznym bez wspomagania za pomoca amortyzatorow, dwie tylne osie napędzane. Napęd z mechanizmu różnicowego wedruje na oś tylną a z niej przez szereg średnick kółek zebatych typu starego na druga oś licząc od tyłu. Tylne osie bez zawieszenia.

W pierwszej wersji gdy zbudowalem podwozie ,szoferke i podstawe do paki wszystko dzialalo jak nalezy jesli chodzi o jej podnoszenie przez silowniki. Wtedy napęd na nie szedł prosto z silnika PF medium, jednak gdy paka rosła w górę zwiększył sie jej ciężar tak znacząco, ze siłowniki bez przełożenia nie były w stanie unieśc jej.
Musiałbym umiescic silowniki zupelnie pionowo co daloby wieksze przelozenie mocy zwlaszcza w poczatkowym momencie podnoszenia na pakę. Jednak zalezalo mi na ukryciu mechanizmow w mozliwie niskiej ramie więc lepszym rozwiazaniem bylo ulozenie silownikow w spoczynku prawie poziomo i dodanie przekladni zwalniajacej trzy razy. Po tym podwozie stalo sie odpowiednio niskie zeby zachowac proporcje do "obudowywania" a mechanizm odpowiednio silny.

poniedziałek, 17 stycznia 2011, naturalbornuser

Polecane wpisy