Blog > Komentarze do wpisu
Excavator Liebherr 9800
W związku z odezwami, które się pojawiły ażebym zabrał się za koparkę gąsienicową i w związku z tym, że wyszedłem im naprzeciw, prezentuję to co widać na zdjęciu. Na razie jedno zdjęcie gotowej konstrukcji, więcej będzie ale to zależy głównie od warunków pogodowych bo miały byc w plenerze. A plener póki co znowu pod ratraka jedynie... :)

Jak wspomniałem w temacie założeniem było jak poprzednio zbudować zdalnie sterowaną koparkę z pneumatyką.

 

 

Tak też się stało ale jest to też bezpośrendią przyczyną faktu, że model jest jedynie wolną parafrazą tytułowego Liebherra 9800, nie odzwierciedla go większością wymiarów, innymi słowy było na odwrót niż być
powinno - po zakończonej budowie przeczesałem wujka G pod kątem znalezienia koparki najbardziej podobnej do mojej, stąd ten np Liebherr 9800 jednak tak naprawdę ten model swojego odzwierciedlenia w rzeczywistości nie ma. Tyle na ten temat. 

Co w środku:

Ogólem model zawiera 7 silników:

1. Pf medium - lewa gąsienica
2. Pf medium - prawa gąsienica

Mediumy razem z przekładnią znajdują się w obrębie prowadnicy gąsienic. 

3. Pf medium - obrót wieży 

Przełożenie 9:1 następnie na obrotnicę małą zębatka z8.

4. Pf medium - zawór siłowników podnoszących ramię
5. Pf medium - zawór siłowników prostujących ramię i poruszających łyżką.

Łyżka porusza się razem z druga sekcją ramienia co ułatwia sterowanie poprzez ograniczenie ilości wajch którymi trzeba machać podczas sterowania.

6. Pf XL - kompresor
7. Pf XL - kompresor



Dwa PF XL`e napędzają kompresor złożony z dwóch dużych pompek ułożonych naprzeciwlegle w celu zapewnienia równomiernego w czasie sprężania powietrza.

 


Kompresor zdalnie sterowany. Nie chciałem się bawić w wyłącznik sterowany wzrostem ciśnienia w obwodzie, który z uwagi na duży ciężar ramienia kilka razy odmawiał posłuszeństwa w wersjach próbnych. Sterowanie wygląda zatem następująco: Aby wykonać jakiś ruch należy włączyć kompresor i zawór, jak dla mnie wygodna opcja, której zasługi powinny byc widoczne na filmie.

Problemy na jakie natrafiłem:

-Ciężar ramienia - wszelkie kompresory oparte na małych pompkach sprężały powietrze zbyt wolno uniemozliwiając swobodę sterowania. Stąd zbudowany z dwóch dużych napędzany dwoma XL`ami.
-Wspomniana niemożliwość upchnięcia wszystkiego w wymiarach odpowiadających rzeczywistości.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=424103

 

 

 

poniedziałek, 17 stycznia 2011, naturalbornuser

Polecane wpisy